Kampaně
Právo na krajinu
Cílem kampaně bylo zachování bezbariérové české krajiny pro lidi i živočichy, aniž by došlo k narušení soukromého vlastnictví.
Světlo pro Prahu
V roce 2001 OFČR zahájila rozsáhlou kampaň „Světlo pro Prahu“. Kampaň byla zahájena stejnojmennou výstavou v Národním muzeu Praha. Měla poukázat na negativní vliv venkovního elektrického vedení na ptačí populace. Výstava byla od počátku pojatá jako šokující , vzbudila obrovský zájem u veřejnosti a médií, následně také u příslušných institucí. Návštěvnost výstavy dosáhla 123 tisíc lidí. Výstupem této kampaně je používání šetrných technologií do podmínek privatizace energetického sektoru, změna legislativy, vývoj technologií šetrných pro ptačí faunu a rozšíření kampaně do zemí Viszegradské čtyřky. OFČR obdržela za tuto kampaň řadu cen v ČR i v zahraničí.
Přežili rok 2000
OFČR dále realizovala bildboardovou a televizní kampaň „Přežili rok 2000?!“, ve které se jednalo o medializaci problémů vlivu člověka na životní prostředí a upozornila tak na druhy zvířat která z naší přírody ubývají.